fjorton

Idag har jag varit både hurtig och sämst. Uppsatsmässigt sämst, fast det är ju skitsamma.
Jag cyklade till skolan och sådär, var där en stund, så kom vi fram till att vi inte kunde göra så mycket, så vi lånade ett par böcker och jag cyklade hem. När jag kollade brevlådan hade jag fått mitt röstkort och ett par affischer från Emmaboda. Det kändes bra. Jag har inte fått någon post på flera veckor. Jag var hungrig. Jag trotsade alla såna tankar, räknade tiokronorna i spargrisen och började planera att sticka iväg och impulsköpa en liten partykamera. Jag cyklade långtlångt, ända till Media Markt. De hade ingen riktig kamera som verkade okej, för de pengarna jag hade. Skulle ju kännas fail att ta den billigaste. Sen cyklade jag till Elgiganten, som håller på att bygga om. De hade inte heller några, förutom någon såndär ”det här exemplaret”-grejer som saknade sladd till datorn. Eftersom jag inte har någon kortläsare och för att det inte kom fram någon försäljare till mig sket jag i det. Sen gick jag till Siba. Ingen lycka där heller. Då gav jag upp och gick och handlade mat. Då insåg jag hur mycket jag saknat ris med brunsås och grillad kyckling. Så jag cyklade hem med min matkasse och fixade iordning den godaste middagen på ett bra tag. Sen blev jag så jävla mätt, så resterande delen av kvällen dog jag i soffan. Ingenting gjort på uppsatsen. Blä.

Och eftersom det inte blev någon kamera, och för att jag inte orkar pilla med tjockisen just nu, så blir det inte en enda bild IDAG HELLER! Världen går under, mina läsarsiffror rasar. Jaja.
Nu spanade jag runt efter lediga domäner här på wp. Fjorton.wordpress.com är ledigt. Det ska jag sno, innan någon annan gör det.

Kommentera

