blö

Jag ska snart sova, idag igen. Det har varit uppsats hela dagen för mig idag. Eller, rättare sagt, försök till uppsats. Jag har knåpat ihop en knapp a4 under mina 12 timmars försök idag. Till mitt försvar kan jag dock säga att jag är ganska fåordig och det jag skriver är väldigt faktaspäckat. Det är trots allt ungefär 10 st artiklar/uppsatser/andra texter som jag pressat ihop och använt mig av. Det jag skrivit är också rätt långt ifrån slutresultatet tror jag. Får se vad Sanna säger. Hon gör massa, hon skriver massa och allt. Jag har svårt att njuta av chillet. Istället får jag lite prestationsångest. Hursomhelst, det jag verkar vara bra på är att hitta källor att använda sig av. Woho.

När jag sitter och gör såna här skolarbete är det väldigt lätt att andra saker som hygien, disk, mat, bra sömn, motion och hälsa blir bortprioriterade. Även om jag inte är en person som stressar upp mig så känner jag ändå ett visst tryck. Jag vill inte kalla det stress egentligen. Det är nog just ångest. Ångest för att ingenting blir av, ångest för att det som blir av inte blir bra. Jag tror jag är rädd för att frånvarandet av motivation för skolan är representativt för hela mig och min framtid. Eller något. Det är tur att det bara är nu under maj som det är såhär. Sen jävlar. Jag tror jag hoppas på att få jobbet på posten. Något annat får jag inte, verkar det som hursomhelst. Känns lagom kul att posten är så jävla sega med att meddela. Även om det aldrig kommer bli så, så skulle man ju hoppas på att varenda jävel har fått jobb någon annanstans så att de inte har en jävel att plocka in. fan.

Sova.

Kommentera

