You’re like school in July – No class

Tjena. Idag gick jag upp relativt tidigt – 8. Helt sjukt. Vid halv 10 kom mamsen förbi och körde mig till Ryhov. Jag träffade en hudläkare som med en brytning på tyska sa att det inte går att göra något åt mina ben. Tiden får läka dem, helt enkelt. Om typ 5 år skulle det se rätt bra ut, trodde han. Han skrev ut lite mjukgörande salva, sen åkte mamma och jag och letade vindrutetorkare på Biltema, för att sedan åka och fika på a6. Sen blev jag hemskjutsad, så jag kunde cykla till skolan. (Nu när mitt busskort gått ut ska det såklart börja regna. Fast det gör inte så mycket. Jag gillar regn). I skolan träffade jag min uppsatskompis Sanna. Vi kom på att det vi ska göra är rätt svårt, så vi kom inte mycket längre än att vi lånade ett par böcker och bokade tid för handledning.
När jag kom hem hämtade jag Tysklandssprit hos Christian innan jag lagade mig lite tacos för att sedan halvsomna i soffan. Allt för att slippa diska. Efter ett par timmar plingade porttelefonen. Det var Otto och Lövet. De kom in och sa att vi ska gå på bio, nu. Jahaja, så stack vi. Wolverine var rätt bra. Något överspektakulär kanske, men vafan. Har man ändå med en kille som kan hela sig, som har inbyggda klor av gjorda av adamantinium, så får man väl ändå spä på med häftiga händelser och lite löjligt överdramatiserade scener. Hursomhelst, filmen var helt okej. Det var längesen jag var på bio.

Nu sitter jag här igen, med ostädad lägenhet och odiskad disk. Imorgon ska jag vara pirat, för det är sittning. Det blir nog råååligt. På torsdag ska jag till tandläkarn och på fredag är det fest, som jag får se om jag går på. Just nu känns det lite jobbigt. På lördag vet jag inte vad som händer. Jag skulle ju fota en möhippa, men jag har inte hört något sen. Jag har meddelat honom som känner möhippe-tjejen, så vi får se hur det blir. Blir det inte det blir det lillkusins konfirmation. På söndag är det den årliga promenxien med släkten, som jag missat de senaste två åren för popadelica. Jag kommer säkert missa det iår igen. Helt sjukt. Fullt upp.
Uppsatsen är jobbig. Dels ska vi ta reda på allt, sen ska vi skriva den på ett bra sätt, sen ska vi dessutom opponera oss mot någon annans uppsats. Någon annan opponerar då mot oss, och då ska vi alltså ta emot den kritiken och rätta till de fel vi gjort. Allt detta på cirkus en månad. Hårt. Det kommer bli jääääävligt tajt.

På allt detta ska jag ju alltså hinna pussla (helst klart), börja försöka fota och illustrera mer igen, påbörja mitt än så länge hemliga men rätt pluttiga projekt. Dessutom vill jag gärna komma på fler projekt att genomföra. Anledningen till att jag använder ordet projekt och inte bus, uppmärksamhetssökande eller något sånt är helt enkelt för att det låter duktigare och mer akademiskt.

Nu ska jag bläddra i nån bok om genus, för att sedan inse att jag inte pallar, ge upp och gå och lägga mig istället. Natti!

img_5761

Kommentera

