po pa de li ca

Sådärja. Popadelica. Det blev roligare än jag räknat med. Fast det var väldigt lite folk där. Och färre band, dårå. Jaja, det blev roligt iallafall. Det var väl inte direkt några överraskningar, men bra liksom. Drickat och maten var dyrt. Har lite ångest över att jag la typ 150-200 kr på alkohol som inte gjorde någon som helst märkbar inverkan. Kycklingwoken var mycket god iallafall. Nachosen också. Min numera långväga frände Josefine var kärleksfull och glad. Vädret var varmt och skönt. Armbanden va snygga. Dock tror jag att jag måste klippa av mig mitt, då jag får lite psykbryt på att ha det på högerarmen. John ME var bättre än senast, Anna Järvinen var äldre, tråkigare och mindre snygg än väntat. Au Revoir Simone var också lite tråkiga, men ändå sköna. I’m From Barcelona var roligare än väntat och bjöd både på konfettiregn, stora ballonger och stage diving. Babian var riktigt bra, fast lite för lite publik och att de slutade 10 minuter för tidigt var tråk. Movits hade på tok för dåligt ljud (om det ens är en akt som går att göra bra live) men ändå helt okej. Nordpolen lät precis som på skiva, fast med mer bas – bra. Florence Valentine gjorde något som jag aldrig brukar klaga på annars – de spelade för många gamla låtar. De nya är sjukt bra ju. Annars var de politiska och bra. Till Krunegård var jag chillarn. Han är ju som sagt inte min favvis. Jag störde mig rätt mycket på att han egentligen drog en lögn när han sa att han var lite orolig för publiken, då Shout Out Louds-Adam som spelat på samma scen två år tidigare sagt att det bara var 30 pers kvar under kvällskvisten det året. Lille Markus var ju där, då. Han har väl egna ögon. Min hatkärlek för honom är lustig. Jag var opepp och lite trött, så jag började tänka på annat. Jag gick och satte mig och vilade de ömma fötterna och kollade på folk, sådär som jag trivs med att göra ibland. Sen tog vi bussen hem och sov 6 pers på mina 31 kvadrat. Svettigt värre.

Ursäkta de ISO-skadade, suddiga och halvt meningslösa bilderna.

img_5582

img_5602

img_5683

img_5684

img_5602b

img_5702

img_5727

2 Responses to po pa de li ca

  1. Josefine skriver:

    Uuuuh, jag störde mig på samma grej. Lögnhals-Markus. Dessutom spelade han ju med Laakso då, så han borde vetat att det var röj. Blä.

  2. jens skriver:

    menar ju det. Illa. buhuuu!

Kommentera

