wajldharts

Idag har jag haft en ledig dag. Den här fuckedup delkursen är äntligen slut. Det är skönt. Ledigt är skönt. Ingen mer luddig information och vetenskaplig metod är skönt.
Min skift-tangent keffar dock. Det suger. Jag måste trycka på ett speciellt sätt, eller bara väldigt hårt, för att den ska vara nere.
Hursom – idag har jag cyklat runt lite. Först utforskade jag cykelvägen mot ljungarum och Media Markt. Det var spännande och lite fint. Jag köpte linsrengöring till min kamera, Florence Valentin – Spring Ricco och Suburban kids with biblical names – #4. Under tiden jag låste upp min cykel igen smyglyssnade jag på en ordningsvakt som berättade om en snubbe som hade så grova handleder att handfänglsen bara gick att knäppa ett snäpp.
Sen drog jag till A6. Jag hittade två par byxor på Stadium. Jag som aldrig köper kläder.
Sen gick jag till Coop och köpte mat och grejer. Cyklade hem fort som fan med mina kassar. Diskade upp tenta-berget av disk och började laga mat. Steak house fries (nåt jag hittade i frysdisken som visade sig vara lika gott som det låter<3) och lite grillad kycklig stod på menyn. Det var gott.
Nu är klockan 22.35, sverige vann nyss nån match i hockey-vm och jag har knäckt ett par cider i min ensamhet.
Imorrn är det valborg. Då blir det väl antagligen vätterstranden. På fredag morgon har jag tvättid. Då jävlar. Åså ska jag städa upp hela lägenheten för att verka vara en bättre människa. Folk ska ju sova här på lördag, efter popadelica. Det blir nog inte så många som jag trodde för ett par månader sen, men det spelar ju inte så stor roll. Jag vet väl fortfarande inte hur många det är nu, men ändå. Popadelica. Jag hoppas, trots att det inte är så många eller så bra band som vanligt, eller att jag inte vet så många som ska dit, så hoppas jag att det blir bra. Jag behöver lite sånt nu.
Aja. Ge mig pengar, jag blev fattig.

img_5573

Kommentera

