och nu vill jag ha en paraplydrink och chips

Helt sjukt. Idag har jag suttit inne hela dagen och försökt komma igång med en skoluppgift. Jag har varit varm hela dagen, men trodde det berodde på stress eller något. 8 timmar senare, när jag kommit igång med uppgiften och gjort den färdig, så var det fortfarande lika varmt. Två småfönster har stått öppna hela dagen, och då har solen knappt skinit eller nåt. Så jag stack ut huvudet, och märkte att det var hur varmt som helst ute också!
Jag tog på mig en tröja och gick ut för en promenix. Tröjan var överflödig.
Det är ju värsta sommarkvällen ikväll! PÅ EN SÖNDAG! För helvete.
Det luktade utlandet i luften. Jag fick lite flashbacks från mina resor som barn. Kreta, Mallorca, whatever. Nere vid stranden fick jag känslan ännu mer. Det satt ett gäng framför en fin brasa och pratade på ett språk jag inte förstod. Det var trevligt. Det luktade gott. Allting var tyst och lugnt, samtidigt som man ändå hörde staden. Ikväll är en såndär kväll som det är stjärnklart också. Jag gick och la mig en stund på kullen här utanför. Gräset var mjukt och allting var hur fint som helst. Mja. Dagen har varit hur crappy som helst fram tills det att jag gick ut. Då blev det naaaaaaaaaaajs.

thx!

Kommentera

