Kreatur

Nu är klockan rätt sent. Egentligen är jag rätt trött, men istället för att sova har jag suttit och pillat med en ny header och sådär. Jag vet inte riktigt varför jag började med den. Jag antar att det var för att kameran är så smutsig och för att det började bli lite väl mycket text här igen lol. Hursomhelst har jag suttit här i cirkus 3 timmar och bara ägnat mig åt den. Det gick fortare än jag trott. Iochförsig var jag väl rätt slarvig, men ändå. Det jobbiga är att jag inte vet om jag ska ha den med gråvit bakgrund, eller med röd. Eller om det ska vara nåt annat. Det var jobbigt att behöva förlänga den sådär för att headern är så bred.

I övrigt så fyllde syster år idag, så jag var där och fikade en sväng. Sen kom jag hem och blev hur rastlös som helst. Klockan var då typ 22 så jag kunde inte riktigt dra ut på nåt heller. Jag känner ju typ ingen här i Jönköping som jag känner för att sticka hem till lite när som. Ingen att våldgästa. Buhu. Jag vill känna fler Jönköpingsbor helt enkelt. Typ såna man kan chilla med lite mer. Göra ingenting, äta kakor, gå strandpromenaden eller bara gå runt och ragga runt Juneporten under sena kvällar. Det är lite ensamt här ibland ändå. Fast jag trivs här. Je ne regrette rien, som Piaf sa. Det är skönt att flytta hemifrån, även om det är jobbigt att inte ha nån mat på bordet när man kommer hem från skolan, eller det där att kunna lägga pengar på roliga saker istället för på hyra och mjölk.
För att känna mig mindre ensam ska jag snart dra igång ett nytt projekt, som jag har haft i tankarna egentligen sen jag flyttade in i detta ack så tysta hus.
Projekt Pussel har jag ju också. Det där som går sakta men säkert. Jag räknar med att åter kunna bruka mitt köksbord till andra grejer inom ett par månader iallafall. Jag vet inte om jag har sagt det, men jag har använt mina hyllplan i min nya bokhylla för att lägga det ”färdiga” på. På så sätt har jag bättre överblick, och allting går mycket snabbare.

Menmen. Fram tills på onsdag är det försök till stenhårt plugg som gäller, tyvärr. Sen får jag pussla lite mer och starta det nya projektet. Cya!

untitled-1-copy

Kommentera

