kan ju va bra att ha

Tjena. Den här dagen har varit slö. Jag ville bara sova på föreläsningen. Efteråt åkte jag till a6 och shoppade lite med mamma. Vi gick på Ikea. Det slutade med att jag fick med mig en bokhylla och en spegel till hallen hem. När jag skruvat ihop bokhyllan (jag har aldrig förstått mig på folk som inte klarar av en Ikea-möbel,) och lagat mat, så la jag mig i soffan och halvsov till Bygglov. De skulle inreda en familjs övervåning. Det skulle bland annat vara ett rum åt sonen, och ett rum åt ett par små tvillingdöttrar. Pojkrummet skulle bli ”grabbigt och häftigt” och flickrummet skulle bli ”tvärtom. Här ska de kunna sitta och skriva och pyssla”, ungefär. Mija, inredaren, är ju trots allt inte så gammal. Borde inte hon förstå att det går att inreda ett rum unisexaktigt? Jag somnade visserligen ifrån resultatet, men jag hoppas verkligen att det inte innebar leksaksspis kontra bilbana.

Och nu fick jag en flashback från en dröm eller något igår, bara genom att halvkolla på det jag skrivit. Är jag synsk på riktigt? Går det öva upp så att jag har någon användning för det, istället för att bara få massa creepy upplevelser lite då och då?

img_54872

För övrigt så var Äntligen Hemmas tittarfråga rolig idag. (Ja, jag gillar byggprogram)

Vilken enhet för temperatur används i USA?

A. Kelvin

B. Fahrenheit

C. Kirchsteiger

Kommentera

