Konsten att stå still med vita skor, och misslyckas

fredag 10 april 2009

Igår var det skärtorsdagen. Det innebar att jag, Malin, Ellen, Hanna, Otto, Lövet, Annie, Jonna och Lisa tog en tripp till Hultsfred och Metropol. Det visade sig att vi var ett antal timmar för tidiga. För att åtminstone döda några minuter tog vi Sibylla-hamburgare och brummade runt där i samhället, eller vad det nu räknas som.

En stund efter klockan 21 stack vi hursomhelst tillbaka till Metropol och alla fjortisar med kortkort kjol eller grejer där bak på sina jeans. Disco är häftigt. Det var en hel del tjockisar där också. Tjockare än mig. Det gjorde att det blev lite utmaning när SMK satte igång sen lite innan midnatt. Det var inte så mycket folk, så man fick satsa på att hoppa in i de tjocka istället. De är ju lite svårare att få undan. Hursomhelst så var SMK rätt bra. De va nog lite för nyktra, så det lät lite för bra, tror jag. Björn var iallafall glad och hade långa och utförliga mellansnack. Något som jag älskar. Dock hördes inte allt han sa. Ingen hörde nog. Dels blev hans bandkollegor lite trötta på allt snack, så de satte igång med att spela och förvränga hans röst och störa honom och sånt. Sen så var det ju mest fulla fjortisar där ju, så de försökte överrösta allt och skrika ”ÖVNINGSKÖRAAAAA”. Men det var kul. Det jag uppfattade av hans mellansnack var att en mixer eller nåt var sönder, att han gillar öl och ogillar sport (och att det var därför han hade kläder på sig, och att det är därför man ska skaffa flickvän när man är ung). Han hade också funderingar om atomer var runda eller ovala – och att om de var ovala är lättare att lägga i en grop. Just där var det väldigt mycket brus, så jag vet inte riktigt. Han sa också att de aldrig tänker spela Terror Flynn. Eller, när han fått i sig så mycket öl att han inte kan prata, så kan han sjunga den i baren. Frej snackade också lite, fast han ville väl mest bara säga att lunarstorm suger och att Skunk är internets vilda västern. Att det inte varit någon moderator där inne på tre år, så du kan skriva vad fan du vill. Frej och hans kollegor uppskattade denna anarki.
Det gulligaste de sa var också det sista de sa: ”Nästa vecka spelar vi precis samma låtar någon helt annanstans. Se oss då!”.
Idag har jag ett sår på benet, ont i foten och mitt knä keffar. De två senare är nog inte bara pga SMK, men ändå. Egentligen borde jag ha ett antal blåmärken i huvudet. Jag fick ett antal armbågar. Dock är det ju rätt gutt när det slocknar i nån hundradel. Imorgon är det artonårsfest. Det är inte jag som fyller år.

Nästa gång jag får se Slagsmålsklubben blir på Midsommarfestivalen, fick jag reda på idag. Dock har jag ju inget sällskap eller nåt sånt dit än. Andra grejer jag vill se där hittills är Trasig, CITY, Kavalleriet, gamle Anttila, Dmitry Fyodorov och CK. Hänka?
Nu är det ju inte så långt kvar till Popadelica. Det ryktas om att I’m from Barcelona var sista släppet, men det känns ju lite lamt isåfall. Förra året var det ju nästan 10 st fler band/artister än nu. Vi får se. Jag hoppas att det inte var det sista, hursomhelst.

Nu är det Nässjöbor på våning 4 vet jag. Det var nåt gäng som gjorde en såndär klassiker och ringde hela huset eller nåt på porttelefonen, så jag stod och lyssnade lite. Forserumare är det också tror jag. Och några andra randoms. Roligt. ”Det är på våning fyra. Åså är ni jävligt tysta på vägen upp!”. Jag gillart. Äntligen lite fart i det här huset. Tidigare idag satt det folk utanför och grillade och dunkade musik. Yahay, vår!