sjätte appreel

Idag låg det skivor i brevlådan. De kom från Luxury. Bra skit. De hade rea för ett par veckor sen, så jag fick de här tre skivorna för 135 kr. Sjukt bra faktiskt.
Efter upptäckten av min Forever-förlust (se föregående inlägg), så har jag nu beslutat att vara duktig och dokumentera alla skivköp. Filmer och spel också, kanske, för det känns som att min filmhylla saknar vissa titlar också. Mitt halvtaskiga minne när det gäller vissa saker, som utlånade grejer, gör att jag har rätt dålig koll. Ni som känner er skyldiga till vadsomhelst, f u eller nåt.
För övrigt var helgen lite halvlustig. Fredagen blev hemma-ensam-kväll med hockey och ostbågar och grejer. På lördagen åkte jag till Nässjö, till Eken. Vi chillade, men kvällen verkade faila, så vi msnade till Saje, som slet sig från sitt WoW och kom och hälsade på. Vi kollade på gamla Saje-filmer och sånt. Sen mutade jag honom att skjutsa hem mig. Han gick på det. När vi var här i stan visade jag först min häftiga lya. Eken torkade av min köksfläkt, för den var flötig. Sen åkte vi och skulle gå på donken. Klockan var dock 2 minuter över 3, som var stängningstiden, så vi fick inte komma in. Då drog vi drajv in på Max istället. Jag skulle inte ha nåt, för jag var mest bara vägvisare. Sen åkte vi tillbaka hit och jag blev avsläppt. Saje tutade och gasade lite, sådär som man ska göra när man är utanför någons hus klockan halv 4.

Idag måndag har jag varit på a6 med bror och äntligen gjort av med min julklapp – ett presentkort på JC. För en hundralapp extra fick jag ett par jeans. De spelade bra musik där inne. Shout Out Louds, Laakso och I’m From Barcelona och sånt. Killen som jobbade där log lite när jag pekade på jeansen jag hade på mig och sa att jag ville ha några ”som de här, fast nya”.  Sen gick vi till Ikea. Jag köpte en våg för 39 kr och en lampa till sovrummet. Ikea är lite bäst.
De hade byggt om stället där man köper korv. Det var som ett par grindar som man var tvungen att gå igenom för att komma ”ut” när man köpt sin korv. Där satt en kille skruvade på det sista. Jag stod och kollade på de som skulle gå ut. Det var kul, för alla blev helt osäkra. De trodde väl att grindarna skulle öppna sig själva eller nåt. Montören fick typ hålla upp grindarna åt alla som skulle gå ut, för att de skulle våga. Det är ju kul. Han blev brus i kommunikationen. För övrigt kommunicerade Ikeas självbetjäningskassa väldigt dåligt med min bror. Han är sämst.
Nu på kvällen hämtade jag ut mina kursböcker i kiosken. Forskningsmetodik, Vetenskaplig Teori och Metodbok för Medievetenskap är inga titlar som lockar. Svenska Skrivregler var roligaste boken. Med den kan jag bli ännu mer språkfascist. Dock har jag själv börjat tappa stavning och andra grammatiska grejer på senare dar, så det blir jobbigare och jobbigare för varje dag att upprätthålla min ställning i det svenska språkets värld. Förr var jag grym på stavning.
Hursomhelst, tillbaka till skolan; Den här kursen suger. Jag vet inte om jag sagt det här, men snart ska vi ju skriva B-uppsats. Jag vet inte vem jag ska vara med, eller vad jag ska skriva om. Det börjar bli tajt nu känns det som.

Precis när bror släppte av mig här ringde det på min mobil. Det var min klasskompis kompis, eller något sånt. Hursomhelst uppfattas jag visst som hobbyfotograf, och ska därför få fotografera en möhippa den 9e maj.
Sen så ringde mamma och sa att Möbelmästarna eventuellt har bilder till mig i helgen, där jag ska göra en markering inför friläggning. Precis som förra året, fast iår ska jag antagligen få göra alla bilder.

Cash is king!

img_52191

Samtidigt Som – Flykt, Kärlek & Broderskap
My Darling YOU! – A.K. Art
My Darling YOU! – Saying Things You Don’t Want To Hear

Kommentera

