jönköping biker

Idag har jag cyklat. Till Huskvarna och tillbaka. Det var krångligare och backigare än jag räknat med. Att cykla i stan är lite annorlunda jämfört med att cykla hemma i Mbk, typ till Ica.
Hursomhelst var jag ute i nästan en timma. Jag fick en gnutta bättre kondition, jag fick se platser jag knappt trodde fanns och jag upptäckte att uppförsbacken vid Folkets Park blir mycket brantare när man har cykel istället för bil. Jag har också märkt att cykelvägarna går lite lustigt och är dåligt skyltade. Idag har sammanlagt sagt två ord; ”Tack” till kassörskan på Coop när jag fick mitt kvitto, och ”Hej” när jag väntade på bussen och såg en människa jag kände igen. Det känns otroligt socialt.
Skohyllan som jag skaffade i lördags gör att min hall luktar trä. Det är lite mysigt.

Kommentera

