R. Ubrik

Idag har jag faktiskt pluggat. Ja. Även om det bara är onsdag, och tentan är först på måndag. Jag har bläddrat igenom de viktiga kapitlen i boken Planerad Komminikation. Det stod inte så mycket som jag hade hoppats på i den. Allt annat står väl i Reflexiv Kommunikation, som jag inte har.

Och idag har det varit vår igen. Jag fick nästan knäppa upp jackan när jag var ute en sväng. Helt sjukt skönt. Plus att jag älskar att ha en sjö att gå till sådär på nån minut. Som havet, fast bättre, för man slipper ju saltvatten. Saltvatten är creepy. Jag fick frågan var Slottsgatan låg av några vilsna personer. Jag visste inte.
Några minuter senare upptäckte jag ytterligare en kyrka. Den låg i en källare och har Gudstjänster klockan 11 på söndagar. Sveriges Jerusalem, Sveriges kyrktätaste stad. Yay!

Idag på Rent Hus på fyran så hette den smutsiga finnen Räsänen i efternamn. Då fick jag lite flashback från den är gången jag av någon anledning var nere i kiosken hemma och skulle beställa biljetter till något med allas våran lilla Timo. Killen där var iallafall tvungen att ringa till ticnet för att kolla upp något nummer. ”Timo Räääsäänen” sa han då. Jättefult. Men lite gulligt. Min mamma säger nog också så. Tillochmed jag har nog varit där. Kanske inte lika grovt.

Imorgon kommer Sandra hit en sväng. Vi ska kolla på Män som hatar kvinnor. Vi ska pussla lite också. Jag ska stajla med att laga min nya specialitet fisksoppa. Jag har stajlat lite med den för mor och syster genom att ge dem receptet, men ännu är det ju ingen annan som direkt fått ta del av min magnifika matlagning.

På fredag ska jag hem till Mbk en liten sväng, för första gången på snart 2 månader. Dock blir jag inte så långvarig. På kvällen sticker jag väl till Nässjö och är kungen på Bryggan. Nästan. Vet inte varför riktigt, men jag är sjukt taggad. Aja. Det blir nog naaaajs.

Nu ska jag nog nästan gå och lägga mig. Jag ska trots allt gå upp vid 7 imorrn igen. Helt sjukt tidigt. Kommer säkert somna på föreläsningen igen.
På tal om sömn lär jag säkert ha väckt någon igårkväll. Jag stod och diskade, sisådär klockan 12. Jag var lite halvt okoncentrerad och slant när jag skulle torka ett glas. Det gled ur näven och ner mot golvet. Det gick inte sönder. Istället dunsade det i och studsade ett antal gånger innan det blev tyst. Uschja. Spännande inslag från mitt liv, oja.
MTV och Jackass keffar också. Det är typ holländsk text underst, och svensk text från någon annat avsnitt över det. Fast nu blev det från rätt avsnitt, fast texten ligger före ljudet. Men det går knappt läsa ändå, pga det holländska.
Hursomhelst. Sova då typ. Diska lite först möjligtvis. Städa undan lite också kanske.
Puss. Ge mig nackmassage.

(Just det, jag såg snödroppar idag också. Vårteckennnn!)

Kommentera

