nämen, wajn? på en lördag?

Igår var det fredagen den 13e. Det var ungefär lika kasst som det låter som. Jag hade gått och lagt mig klockan 6 där på morgonen. Nån gång vid 12 vaknade jag igen. Det kändes oväntat bra. När jag varit uppe en stund kände jag att det kanske inte var så bra ändå. Jag rörde mig minimalt fram till klockan 19 ungefär. Då var jag tvungen att gå och handla och fixa mat. Sen satt jag här och var halvemo hela kvällen. Årets sämsta dag vågar jag nog nästan påstå.

Idag har väl varit lite bättre, men ingen höjdare. Har haft ont i nacken/huvet sen jag vaknade ungefär. Alvedon hjälper inte eller nåt. Jag har hursomhelst städat och sånt. Kollat på hockey har jag också gjort. Det var tillochmed spännande. Sen gick jag iallafall till Alex och kollade Mello. Det är ju inte precis min smak på någon av låtarna. Vinnarn var nog bäst ändå. Tror jag. Även om jag gillar sextonåringar.
I övrigt var det kul i torsdags. Morgonbussarna gick innan jag gick, som lovat. På en torsdag, och allt.
Just nu vill jag att det ska vara något kul på tv. Blä.

Imorgon ska jag kanske, med betoning på kanske, till Nässjö och kolla på simning. Fast mja. Mina föräldrar kanske skulle komma hit, och simningen var rätt tidigt, så… vi får se vad som händer helt enkelt. Jag måste skriva ett PM tills måndag också. Det suger ju. Och nästa måndag är det tenta, och på torsdagen där är det redovisning av grupparbetet. Så det är en sån period nu. Sen blir det väl lite lugnt ett par veckor igen.

Aja. Nu är det ju helt plötsligt mitten av mars. Snart är det ju ett år sen det var hockeyfinal och alla var glada och vi var här i Jönköping och åt på mackmakeriet och hade trevligt och sånt. Det är kul att kolla igenom bilddagboken. Det är ett år minus en vecka sen jag var hemma hos Johanna för första gången. Maha. Värsta kvällen. Finaste kvällen.
Den 29e mars var jag och Josefine på öppet hus på högskolan och allt var jättehäftigt. Det var ungefär nu jag köpte bilen och blev morbror och sånt. Maha. Det går fort med ett år. Fast man hinner ändå med rätt mycket.
Bilddagboken säger att jag idag för två år sedan var ute och cyklade och fotade blommor och sånt shit. Jag saknar att kolla igenom bilder på datorn. De ligger ju på den andra, som keffar. Jag brukar kolla igenom lite då och då annars. Jag minns inte saker om jag inte har bilder att kolla på. Typ. Fast när Moto Boy hälsade på på mello så fick jag lite flashbacks från 18 augusti 07, om jag minns rätt. Det var ju då The Ark och han var i Huskvarna. Eller Siesta! 08. På Emmaboda 08 var han ju inte så speciell dock. Men ändå.
Men jag kanske ska sluta skriva nu, igen. Maha. Jag skriver alltid längre än jag tänker, och än jag borde. Det kanske är bra att det inte är fler än någon handfull personer som känner till den är bloggen. Fast jag hatar ordet blogg, och min h-tangent är seg. Man får nästan slå på den för att den ska funka. Det är säkert kladdkaka eller apelsinjuice på den säkert. Y är ju också lite segt, och de är ju bredvid varandra.

Jag vill ha en hobby. Lite nackmassage och en gnutta kärlek mottages också.

2 Responses to nämen, wajn? på en lördag?

  1. Hanna skriver:

    Motoboy på Emmaboda i somras var visst speciellt ! Jättespeciellt ! Det var nog då jag hade som mest festivalkänsla i magen på hela sommarn, under hans konsert. JÄTTEbra ju.

  2. jens skriver:

    meh. Jag minns knappt ens det. var tvungen att dubbelkolla att han verkligen var där. :<

Kommentera

