ge apan en banan

När jag kom hem från skolan idag somnade jag i soffan. Jag blev sådär pömsig som man blir när man gått upp så tidigt som 7 på morgonen.
Hursomhelst så började jag drömma. I min dröm, så somnade jag. Och började drömma. Det var hur läskigt som helst. I drömmen i drömmen somnade jag. Sen vaknade jag upp på en buss, som åkte på någon större väg, typ motorväg. Jag var barfota. Jag blev helt livrädd, för jag visste inte vart jag var på väg eller någonting. Jag blev så rädd att jag vaknade ur båda drömmarna.

Efter några sekunder somnade jag om, och började drömma igen. Den här gången var jag här i lägenheten, fast den såg inte ut om vanligt. Hursomhelst var pappa här och möblerade om eller nåt. Sen skulle jag kolla i alla köksluckor för att se vad jag hade för grejer hemma egentligen. I ett skåp fanns det sygrejer. Jag stoppade in handen och kollade var det var för nålar och sånt jag hade.
Sen gick jag iväg och kollade på tv. När jag skulle ta fjärrkontrollen märkte jag att jag hade lite ont i handen. Eller, lite stel sådär. Jag slängde ett öga på min hand och märkte att det satt fast ett större antal nålar i den. I skinnet, de flesta rätt djupt. Så jag började plocka ur dem, för man kan ju inte gå runt med massa nålar i handen. Det är ju obekvämt. Så jag plockade nål efter nål. Efter att ha plockat ut sådär 13-14 st så upptäckte jag att det satt fast en sax och någon slags tång där i handen också. Hur jag inte kan ha upptäckt det vet jag inte riktigt. Hursomhelst så drog jag bort dem också. Och när de var borta kom ännu fler nålar fram. Sen var det någon speciell nål som satt extra djupt. Jag fick dra och dra. Skinnet sprack. Min hand var typ ihålig. Det blev ett någon cm stort hål. Däri såg man benen och handens muskler. Det var ju lite creepy, så jag passade på att vakna ur den drömmen också.

Det visade sig att jag legat med min hand så att den somnat.
Jag älskar eftermiddagsäventyr i min soffa <3

Jag var ju i skolan en sväng också. Vad föreläsningen riktigt handlade om minns jag inte riktigt, men den var trevlig och intressant. Typ organisationskommunikation och lite sånt. Just det, lite om typ… kommunikationspolicys, kommunikationsstrategier och kommunikationsplaner. Och om varumärkesprofiler, kärnvärden och sånt. Och om att kommunikatörer är viktiga, och att yrket borde ha högre status.
Tills på torsdag ska jag skriva något a4 om dels ett enligt mig ”positivt” varumärke, och ett ”negativt”.
Det får jag nog fixa imorrn alltså. Klockan är ju trots allt halv 2. Då kan man ju inte plugga! Icke!

Planeringen inför morgondagen är enligt följande:

  • Städa lite
  • Åka till skolan och skriva ut ett par papper som jag behöver för att skicka iväg mitt moderkort och grafikkort. (Ja, imorgon ska jag äntligen få iväg skiten)
  • Handla lite mjölk och andra förnödenheter.
  • Laga antingen soppa eller pasta med skinksås
  • Skriva varumärkesgrejen dårå.
  • Pussla
  • Spela Soul Calibur 4
  • Gå och lägga mig tidigt

Eller nåt. Jag ska nog vara glad om jag hinner med hälften av de där grejerna. Jag fattar inte hur man hade tid till allt förr. Då var man ju i skolan flera timmar om dan och sådär. Det skulle jag aldrig hinna nu.
Aja. Sova och sånt nu. Natti!

Kommentera

