A teenager told me:

Idag på mornen gjorde jag en inlämningsuppgift på två timmar. Det var rätt duktigt av mig. Har haft lite ångest i helgen.
Sen var det lite föreläsning i skolan, så då stack jag dit. Vi lärde oss lite om organisationsteori och sånt. Sen pratades det om inriktningarna vi ska ha i höst. Jag ska ju alltså gå medieproduktion, och det verkar najs.

Nu sitter jag mest och tråkar och har lite ångest över att min kreativitet som jag saknat, fortfarande är borta. Jag skyller delvis på vintern. Men nu så kom jag på att jag är lite trött på allt det här snacket om FRA och IPRED och alla andra liknande storebrorsfasoner. Jag blir så ledsen på allt sånt. Seriöst. Hur mycket människor finns det som är så dumma i huvet att de vill ha sånt här? Jag blir uppriktigt ledsen på sånt.
Jag tror min kreativitet stryps lite av det alltså.
Jag tror jag ska börja spana på folk. Det verkar som en kul hobby ändå. Sätta sig någonstans och bara studera folk.
Mja.
Det är ju måndag idag. Lite smådepp. Nu är jag iallafall ledig tills på torsdag, så jag ska väl försöka komma ut lite grann. Undersöka stan. Det har jag inte riktigt gjort än. Jag har inte ens åkt buss till huskvarna. Jag har inte varit i Råslätt. Jag har inte varit på Willys på Österängen. Äsch.
Nu ska jag lyssna lite på MdY!. Sen ska jag ta mig i kragen och rita lite tror jag.

Idag ansökte jag förresten om att vara fadder till höstens inspark. Jag skulle egentligen vilja vara med i något annat sånthär shit som är lite utanför skolan ändå. Typ STV, K, eller nåt. Mest för att få en titel och något att göra, något att hålla koll på. Jag tror jag behöver det. Aja. Just nu har jag så lite att göra att jag antingen glömmer det jag ska göra, eller så orkar jag inte/”har inte tid”.

Äsch. Jag är trött och borde väl kanske inte sitta här och skriva.

Kom och hälsa på eller nåt. Eller skicka sms till mig. Eller gå förbi mig på stan och säg hej. Jag känner mig lite ensam.
kräm

Kommentera

