and now; a shot at love med tila tequila!

Kolla, jag har en header nu också! pga bristande bildmaterial får det se ut typ såhär ett tag. Jag tog en snabbrunda till stranden idag. Jag blev lite sugen på att gå upp tidigt imorrn bitti och fixa fler bilder då. Om solen skiner och sådär. Fast jag kommer aldrig orka. Jag ska försöka.

Idag har jag ätit en halv familjepizza och varit på Lidl på Ekhagen. Ekhagens centrum va najs. Det bestod av pressbyrån, Lidl, en kyrka, en pizzeria och ett konditori. En glad invandrarfarbror på Lidl frågade mig något som jag inte riktigt hörde och pekade på prisskylten och en flaska med olivolja. Jag svarade ”ja, det är den”, och han verkade nöjd med svaret, så det var najs. Han var mysig. Det gjorde min dag lite grann.

”Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att
nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. ”

Så säger ju Sverigedemokraterna. Det säger ju emot sig själv lite, att skaffa ett homogent samhälle för att uppnå demokrati. Stalin tänkte ungefär likadant.
Det är hursomhelst lite kul att gå in och spana på SD’s hemsida lite då och då. Dock är det sorgligt att ett låtsasparti bestående av hjärntvättade, trångsynta personer, rädda för allt främmande, är på väg mot riksdagen.
Nästa år är det val. Jag ska inte rösta på SD. Jag ska rösta på ett bra parti.

Och jag har inte varit i skolan idag, så tvn stod på här hela förmiddan osv. Jag vet inte hur många gånger jag hört om fucking kronprinsessan och hennes loverboy. Jag skiter fullständigt i om hon ska gifta sig. Alla journalister och medelsvenssons som tycker att det är intressant, och som har spekulerat om detta, borde skaffa sig ett riktigt intresse. Typ som att pilla sig i naveln. Hur ointressant liv har man egenligen om man seriöst bryr sig om någon bara för att denne tilltalas ”kungen” eller dylikt. Reinfeldt sa någonting om att det här var ett ljus i dagens (ekonomiska) mörker. Vafan. Det har tillochmed varit extrainsatta nyheter osvosv. Seriöst? Nu började tv4-nyheterna bara för det. Nu visar de den där intervjun med de två lovebirdsen, när de sitter i den ”klassiska soffan” som någon sa tidigare idag.
Tjena. Stackars jävlar.

Det finns så många sorgliga människor. Sverigedemokrater och andra människor som tycker att vissa personer är mer värda än andra, beroende på blod.
Stackars jävlar. Ge mig ett Sverige där man får gifta sig med precis vem man vill, oavsett om man är en man av folket, blåblodig, invandrare, Sverigedemokrat eller fjortistjej.

2 Responses to and now; a shot at love med tila tequila!

  1. hanna skriver:

    det har ju blivit en så stor grej att dom gifter sig dels för att victoria är kunglig. men allra mest för att han, vad han nu heter som hon gifter sig med, INTE är det. man ”ska” ju inte gifta sig med en man av bara folket om man en dag ska bli drottning liksom. det är ju det som är koolt. och ett ljus i mörkret för att sverige går framåt fördomsfritt, eller nåt jag vet inte.

  2. jens skriver:

    men vad spelar det för roll (för oss svenssons) vem hon gifter sig med, egentligen? Det viktiga är väl att de tycker om varandra. Ju. Jag tycker synd om dom. :<

Kommentera

