vad kan det vara?

Jag kom på att det såg för jävligt ut här, egentligen. Så jag bytte tema. Det är ju fortfarande blått. Det passar väl inte mig egentligen, men ändå. Jag orkar inte ändra. Plus att jag skulle få betala ett par kronor i månaden om jag vill göra det. WordPress har ju ingen inbyggd reklam.

Och nu har jag gjort pasta med skinksås. Det blev lite fail. Jag har inget recept, och det var hundra år sen jag gjorde det senast. Dels glömde jag salta pastan, och dels hällde jag i skinkan före mjölet i såsen, vilket gjorde att den mest blev klumpig och sådär. Annars smakade den helt okej. Aja. Då vet jag det tills nästa gång. Jag är egentligen rätt duktig på att laga mat faktiskt. Nu ska jag nog baka lite kladdkaka tror jag. Den ska också bli bättre än senast. Mer kladd liksom. Mer som Sillens. Den klassiska. Hihu.

Puss

——–

Jag hittade nåt recept som verkade vara fint, åså ändrade jag lite för att få det lite mer wannabe Sillen, så… ja:

Kladdkaka

100 gram margarin, smält
50-100 g choklad, smält
2 ägg
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
5 msk oboy
1 msk vaniljsocker

Vispa äggen och sockret. Sen slänger du i resten och vispar ihop till en fiiiin smet. Sen slänger du ner det i någon slags form och slänger in den cirkus 6-7 minuter i micron på typ 800w/full effekt!

Det blir najs, jag lovar!

puss!

Kommentera

