gråskalan

Hej. Det är sen lördagkväll, och jag är helt slut. Igår stack jag till Nässjö en sväng, så vi gick till Bryggeriet och sådär. Precis som i onsdags, så var jag alldeles för nykter. Min plånbok hindrar mig från att uppnå mina alkisdrömmar. Hursomhelst, 12-14 timmar senare satt jag i bilen tillbaka till Jönköping, ikea och ungdomens vårsalong. På museet var det massa folk, och jag blev bjuden på Bodaforsfest, som jag nobbade mest pga tidsbrist.
När jag sedan kom hem gick jag och la mig i soffan, och här har jag legat sen dess, med undantag från nåt enstaka toabesök och lite snabb matlagning i form av hamburgare.
Jag är helt slut.
Kvällen har varit lite emo. Jag har känt mig lite ensam, och jag kom ihåg hur fula mina ben fortfarande är och att det antagligen kommer bli ytterligare en sommar med långbyxor/knästrumpor. Depp på det.
Men jag vill ha sommar nu ändå. Nununu. Jag lyssnar på sommarmusik. Alltså typ svensk gitarrbandskärlekspop à la Svenska visor att röja till, Samtidigt Som, Almedal och sånt.
När jag får pengar ska jag köpa Samtidigt som’s nya. Och mdY!s nya EPs. Och massa mer. Usch. När jag blir stor ska jag bli rik. Så rik att jag kan köpa allt jag vill ha. Då skulle alla vara glada och det skulle vara fred på jorden.
Trallala. Hejsan. Jag saknar vår och allt vad det innebär. Det var så längesen nu.

Ja. Snart ska jag sova iallafall. Det är fler än jag som ska sova sött, och sen får vi väl se vad som händer helt enkelt.

Kommentera

