Hejsan!

Nu var det ju trots allt några dagar sen jag skrev nåt här. Jag har haft fullt upp, samtidigt som jag inte gjort någonting. Helgen spenderades dels med ensamfredag och dels med filmkvällslördag (och en Beck-söndag).
Nu är vi dessutom klara med grupparbetet. Det har jag haft fullt upp med, ändå. Det känns skönt. Jag gillar att bara ha nån sak att tänka på sådär. Hursomhelst. Jag älskar att hata alla andras dåliga smak också.
Nu är det torsdag och jag har helg. Helgen kom igår, efter redovisningen. På kvällen var det blue crews första capsning på Kåren. Fast vi, de blåa, var ändå i minoritet. Det kändes dumt. Mellanfest på Torpa, sen tillbaka till Kåren. Rätt medioker kväll, utan speciella höjdpunkter eller djupa humörsviktningar. När jag kom hem somnade jag framför datorn.

Idag var syster här och gav mig en snabbkurs i tvättning, då det ju inte är min starka sida.

Idag kom också två tshirts som jag beställt. En Melody Club, och en Concretes. Eftersom jag va lite feg när jag beställde så tog jag Melody Club-tischan i L. Det var ju trots allt den storleken jag hade förr. Det visade sig att den var skitstor. Ser ut som en pyjamas, ungefär. Så det kändes ju lite fail. Men ändå.

Annat som har hänt är … inte så jättemycket, tror jag. Mamma tappade hakan lite bara, när jag sa att jag skulle gå ur svenska kyrkan. Det var lite kul. Har aldrig sett den minen på henne förut.

Nu sitter jag och lyssnar på gamle lasse och Du Skär. Det var ju den första låten jag hörde med honom, så den är ju lite speciell. Japp. Det var ju kul. Det var längesen jag var på nån spelning nu. Inte sen Håkan i oktober. Fast nästa fredag ska jag och Sandra på Hello Saferide!.  Det blir häftigt. Jag har bara sett henne som Säkert! förut. Plus att det är första gången jag är nånstans där det är sittplats som gäller.
Jag vill ha sommar nu. Jag vill ha grönt gräs, sommarkläder, dunkadunkamusik, sol, tältning, sena kvällar och strandpromenader. Uschja.
Den här vintern har ju varit hur lång som helst.

Imorgon kommer Johanna hit nån timma och hälsar på iallafall. Det var ju ett tag sen man träffade henne. Det är tråkigt.

Men aja. Jag får väl gå och lägga mig snart kanske. Eller diska lite först. Vi får se helt enkelt.
Vi ses. Puss!

Kommentera

