Lots of vuxenpoäng

Jag sa ju att jag skulle fixa bilder på lägenheten. Ja. Det har jag gjort, egentligen. Bara att de inte ligger på datorn, och nu är jag i Mbk och kameran är kvar i storstan. Så ni får vänta, typ till på fredag eller nåt, kanske. Jag sover här inatt. Mest för att få känna lite sällskap i form av msn och facebook och sånt. Liksom, inget internet, jag döööör! Seriöst, i förrgår, jag minns knappt någonting, för jag satt bara och kollade på massa dåliga serier. Igår var jag på bio med Alex, Christian och Jocke, så då led jag ju inte lika mycket. Vi kollade på Benjamin Button. Den var rätt bra. Lite för lång bara. Men mysig, sådär. Bio är ju bäst.

För övrigt så är lägenheten bra. Dock är det lite varmt i sovrummet, och jag vet inte var soptunnorna finns. Annars är det najs! Fast min dator vägrar ju funka också. Jag får väl lämna in den nånstans, eller nåt. Jag har dåligt med pengar redan ju. Jag behöver jobb. Fast jag ska söka bostadsbidrag nu. Fylla i värsta blanketten där jag ska veta hur mycket pengar jag kommer ha om ett år. Yes. Enligt den preliminära beräkningen kan jag få 800 kr iallafall. Det skulle ju inte vara fel, om man säger så. Cash is king.
Imorrn ryktades det om att Malin och Lövet skulle komma och hälsa på iallafall. Och på lördag skulle Sandra kolla förbi. Vad som händer på fredag vet jag inte ju. Det får nästan bli party eller nåt tycker jag. Jag tänker inte sitta hemma utan internet hursomhelst!
Förresten, det är ju jättejobbigt när man inte vet vilket hem man menar när man bara säger ”hem”. Nu måste jag ju säga ”hemma i lägenheten” och sånt. Dagens I-landsproblem, lätt.
Jag måste köpa salt förresten. Och nya ben till min säng. De jag har nu, mja, det är ju inte ben, det är ju mer som en ställning nästan, som man har sängen i. Iallafall så gör de att min säng tar så stor plats att jag inte får rum med mitt skrivbord inne i sovrummet. Så alltså ska jag köpa nya, vanliga sängben. Sen kan jag börja göra iordning på riktigt!
Just nu har jag mest slängt in alla datorgrejer och sånt, så det ligger där. Ja. Resten av lägenheten är faktiskt rätt städad och sådär. Inte särskilt tillstökat än. Nöjd är jag. Så fort alla tomma kartonger har åkt ut, och min plåtbyrå har kommit in, så ska det bli ännu mer ordning. Fyfan! Najs är det.

Men nu ska jag… vetefan, jag ska göra nåt iallafall. Jag får ont i ryggen av att sitta här. I en soffa, med laptoppen på en stol. Grr.
Aja. Men typ, ring mig och sånt kanske imorrn eller mja, fram tills att jag får internet, och lite efter det kanske.
Ja.
Puss!

Kommentera

