Drömhus

Eftersom jag fått in tusen klagomål om att jag skriver för sällan så gör jag nu ett halvhjärtat försök igen. Men glöm inte att jag vill ha kommentarer. Det är ju typ dom som håller mig levande. Hittills har jag fått en på den här bloggen va. På typ 15 inlägg. Jag vill ha mer. Jag vill ha allting. Fast just nu vill jag nog mest ha mat. Jag är nästan lika hungrig som… nu kommer jag ju inte ihåg nån gång jag varit sådär hungrig, men ändå. Nästan lika hungrig som vintern 1985!
Idag på morgonen innan jag klivit ur sängen ringde killen som bor i min lägenhet. Han sa att jag skulle komma förbi klockan 11 på fredag så skulle jag få nycklar och sådär.
Jag kommer vara så sjukt pank sen när jag har flyttat. Då får alla bjuda mig på mat och sånt. Prisa skatteåterbäringen.

Dagen har varit bra. En sån dag som datorn funkar. Jag har bokat biljetter till Hello Saferide! i jönköping också. Ohlala liksom.Och mitt cyniska sätt att tolka saker har gjort mig lite glad igen. Häftigt värre. My darling YOU! är bra musik, likaså är Samtidigt Som och Almedal. Samtidigt Som har jag inte hört mycket av, men ändå. Sjukt bra. Jag gillarT.
Jag röstar för att alla jag tycker om, alla kategorier, kommer till Emmaboda i slutet av juli. Kanske över midsommar också. Ja. Midsommarfestivalen vill jag åka på. Mysigare kan det säkert inte bli. Vad vet jag?

Imorgon ska jag nog börja plocka ihop lite inför min stora flytt. Jag har inte så mycket att packa egentligen. Eller, det finns inte mycket jag vill ha med mig egentligen. Det blir nog rätt mycket som får ligga kvar här hemma och ruttna tills det försvinner bort i ingenstans.
Jag har mycket att tänka på. Hela tiden, överallt. Jag glömmer allt. En att göra-lista borde göras. Dock glömmer jag det, hela tiden, också.

Men iallafall, kommentarer till mig, ja tack. Det behöver inte vara något speciellt. Jag vill mest bara veta att jag lever. Annars drunknar jag i mig själv.

Kommentera

