nafsnafs

Klockan är nu 2.25, jag har precis kollat film. Jag är för slö för att sova. Är inne i en tråkig sovperiod nu igen. Alldeles för lite drömmar, alldeles för ensam. Jag är lite emo. Det kan kanske bero på att jag fortfarande inte har några direkta planer för nyåret. Jag blir lite hjärnskadad när jag inte har planerat. Någon får styra upp det här. Säga åt mig på riktigt vad jag ska hitta på. Det är ju faktiskt bara 45 timmar kvar på det här dygnet ju. Året menar jag ju. Jag kanske är lite trött ändå. Ett avsnitt av Vänner innan jag lägger mig blir det iallafall.
Jag kanske håller på att bli förkyld lite lagom till allt party. Det är lite torrt i halsen och sådär.
Också en anledning till att sova, om man ska vara sådan.

Nu kom jag att tänka på snubben på pizzerian i Emmaboda, som var sådär klassisk och hade knäppt upp byxorna.
När han skulle gå kunde han inte knäppa dom igen. Det var ju lite kul. Pizza är ju gott. Är det något man ska äta ihjäl sig på, så är det väl pizza. Eller mammas köttfärssoppa. Eller pannkakor. Eller baguetter från Mackmakeriet, eller sjuttiofem lådor pasta från Pastabageriet.
Det finns massa god mat här i världen, om man vill ha. Mat är bäst.
Inatt ska jag drömma om flickor och köttbullar.
Nu slog klockan 3.

Kommentera

