kom och ta mig , fuckface

Nu har vi varit på bio, Lövet, Olivia och jag. Vi kollade på Twilight. Meningen med kvällen var egentligen att ha en helt normal filmkväll. Icke. Men det är skönt. Jag gillar bio. Jag gillar filmen. Alla andra som var på bion var fredagsglada. Massa såntdär jättelöjligt fnitter och sånt som man brukar reta sig på. Idag gillade jag det. Fredag ju. Massa jävla fredag. Fredagar är ju världens bästa dag. Det var längesen det var det såhär på riktigt nu.

Och snart är det jul, igen. All denna jävla julhets. KÖPKÖPKÖP. Nä. Jag vill inte. Jag vill bara sitta och ta det lugnt och tyst, och kolla på ett icke sönderklippt Kalle Anka och hans vänner önskar god jul, eller vad det heter. ICKE SÖNDERKLIPPT, tack. Utan alla nya jävla filmer som bara är ännu mer reklam. Sen vill jag kolla på Karl-Bertil Jonssons jul. Det är en rätt ny tradition för min del. Har alltid missat det förr, av någon anledning. Det är mys.
Sen kommer kan du vissla Johanna. Jag älskar Per Oscarsson.
Efter, eller före det, kvittar, så vill jag äta lite prinskorv, köttbullar, en skinkmacka och pommes frites.
Sen vill jag åka hem och kolla datorn eller nåt. Kolla film. Bara sitta och ta det lugnt.

Nyår sen också. Jag gillar nyår, varje år. Även om jag tidigare år varit ensam typ hela tiden. Självvalt, och inget jag egentligen ångrar, men ändå. Eller, för två år sen ångrade jag det. Då var ”alla andra” i en stuga och bastade och sådär, och jag var bjuden, men jag tackade nej. Istället hängde jag lite med lillKlaesson på kvällen och åkte flakmoppe. Sen gick jag hem och var emo. Så förra året åkte jag till Nässjö, för att slippa den där känslan. Det funkade bra. Fick lite får få nyårskramar för att vara bland så mycket folk bara. Jag fick typ 2.En raket flög in i mitt ben också. Det var mer kärlek i den.
Jag vet inte vad jag ska göra iår. Antar att det blir Nässjö iår igen. Egentligen vill jag inte det, men vafan. Finns ju inte mycket annat att välja på.
Vi får se. Jag hoppas det blir mys hursomhelst. Jag är ju öppen för förslag och sådär, bara så ni vet.

Det pirar lite i magen. Kanske för att det är fredag. Men det är lov ju. Klockan är 02.21, jag är trött, men jag villlllll inteeeeee sova. Det känns som sommarlov. Att det är mörkt i princip dygnet runt känns inte för tillfället. Jag funderade på det igår. Det måste vara flera månader sen jag såg solen senast. Inte konsigt att man blir emo. Solen måste ju vara en av världens bästa uppfinningar. Liksom, en vårdag, bara sitta och slurpa.
Melody Club är nostalgi. Jag tänker på sommarkvällar när jag lyssnar på Melody Club. Melody Club hette dom, ja. Just det, kanske är DÄRFÖR som det känns som sommar. Såhär pirrimagen-aktigt var det faktiskt inte innan jag drog igång Winamp. Jaja.

Innan året är slut ska jag försöka få ihop en skitlång summering av året! Precis som 07!
Ska bara tänka massa, börja punkta upp, och skriva! Jag minns ändå inte mycket av det här året. Ändå har det hänt jävligt mycket.
Mitt minne är lite halvtaskigt. På filmen, Twilight, så är dom på bal och dansar och har sig. Det tog nån minut innan jag tänkte ”vafan, jag har ju också varit på bal!!! ”.
Att jag även tagit studenten känns så avlägset. Att jag bytt stad och skola känns knappt heller. Ingenting känns särskilt mycket. Att jag inte har en aning om vad mina gamla skol- och klasskamrater gör nuförtiden tänker jag inte på.
Men jag borde ju sova nu också ju. Årsrapport står inte på dagens schema faktiskt. och det är ju faktiskt typ en trettiondel kvar av året. Risken finns att jag på den tiden hittar värsta bruttan och flyttar till Kanada ju.

Kommentera

