vaden va

Nu har jag varit på filmkväll. Först spelade vi massa Lips och sådär som vanligt, sen tröttnade alla på alla låtar som vanligt, så då spelade vi lite wii istället. Det tröttnade vi också på rätt snart, så då drog vi igång Pulp Ficion. Åtta pers som småpratar och kollar film är rätt mys ändå. Även om det är trångt och jävligt. Även om popcornen smakade äckligt och var brända. Dålig smak och brända alltså. Inte brända, så de smakade illa. Iallafall var det en bra kväll, trots träsmak och annan fail.
Sen skjutsade jag hem Jenny, som var en av två som va smart  nog att lämna cykeln hemma. Det snöade och sådär. I Jönköping innebär det slask.
När jag släppt av Jenny brummade jag hem och småsladdade lite. Sen såg jag ett rådjur, senare ytterligare två. De stirrade så mysigt på mig. Jag gillar rådjur.
Nu sitter jag och har Xiu Xiu’s senaste i bakgrunden. Jag gillade inte den plattan i början. Det är fortfarande inte någon favorit, men nu är den betydligt bättre. Någon dag när jag får pengar så ska jag köpa den tror jag. Och massa annat också. Det finns för mycket jag vill köpa. Köpaköpa. Uschja.
Just nu är jag inne i en såndär period när jag behöver hitta någon ny musik att lyssna på. Den här gången vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Gärna noisigt, men den här gången ska det vara lite mer dunkadunka och sådär.
För övrigt så är mina knän lite halvdumma idag. Det är ju vinter ute. Då blir det ju så.
För övrigt så är ju SoKo helt bortglömd nu. Efter att ha ställt in på Emmaboda i år så… jag vet inte, hon har väl haft sina 15 minuter. It’s raining outside är fortfarande en av de bästa låtarna som gjorts, dock. Men ändå. Fransyskor är opålitliga.
Jag är också lite opålitlig, men jag kommer dö ensam, så det är lugnt.
Men nu så tänkte jag faktiskt sova. Jag trodde jag hade skrivit mycket mer nu egentligen, men när jag tänker efter har jag mest spelat Bloons och kollat bdb den senaste timmen. Det är ju lite fail också.
Imorgon ska jag gå upp kl 10. Det är rätt najs ju. Har gjort det den här veckan. Det är lite lagom sådär. Sen kl 13 så ska jag på en föreläsning om diskurs. Detta trevliga ämne, som ingen bryr sig om vad det kan vara. Aja. Det märker vi väl. Jag är ju underbarn, inga problem.
För övrigt ska jag bli rikast i världen, och ha en pengabinge. Sen ska jag köpa Skåne.
Cykel.

2 Responses to vaden va

  1. Olivia skriver:

    men.
    du kan ju inte köpa skåne.
    då skulle du ju köpa mig.
    det går ju inte.

    eller.
    det beror på vad jag skulle kosta.
    och.
    inget dåligt svar nu pojke va.

  2. jens skriver:

    ”there’s a million things that I shouldn’t do
    stay out of trouble, keep my head out of the blue
    I wanna do them all with you, ‘cause i have the cash!”, som moto boy säger!
    Jag kan köpa skåne för två kakor och en puss!

Kommentera

