Del 3.

Det här är inlägg nummer 1 i blogg nummer 3, egentligen, om man räknar med lunarstormtiden. Jag har faktiskt sparat varenda lunarblogginlägg. Dock i en .txt-fil, så det är inte jättesmidigt att läsa, men ändå. Jag har det. För övrigt var jag ganska dålig på att skriva dagbok när jag var mindre. Efter att ha läst Berts Dagbok så blev man ju intresserad. Det hela failade väl på att jag inte hade något särskilt spännande liv. Man levde liksom här i bubblan, med en bunt låg- och mellanstadiekids. Livet slutade väl när man slutade sexan, ungefär. Jag tänkte iallafall aldrig på det, så jag kunde ju inte heller spana på högstadieflickor. Jag kunde inte heller ta efter de häftiga killarna och krydda till mitt liv. Det var liksom vi, här.
Höjdpunkterna var när man vid ett fåtal tillfällen sov över hos någon. Det var allt. Deprimerande, men mja. Jag lever ju.
Om cirkus två månader så flyttar jag hemifrån. Det är första gången jag flyttar överhuvudtaget, så det blir kul. Jag ska flytta till en liten etta i Jönköping. Enligt planerna så ska jag väl försöka börja om lite på nytt då. Ta igen för alla borttappade tonår, ungefär. Jag ska försöka få med mig mitt gamla Lego. Det blir bra.

Just nu har vi en kurs i skolan som heter politisk kommunikation. Bara för det så hade vi besök av en handfull politiskt aktiva, som egentligen skulle debattera om hur dagens och morgondagens politiska kommunikation ser ut. Lite luddigt ämne, så det spårade väl mer åt ”hur man ska få ungdomsförbunden att få medlemmar”. Jag måste säga att jag blev en gnutta sugen på att gå med i något förbund. Det har jag tidigare inte tänkt på egentligen, av olika orsaker. När jag flyttar får jag närheten och förhoppningsvis fri tid till att hålla på med sådant. Så vi får se. Känner jag mig själv rätt så kommer det mesta nog te sig som vanligt, men någon dag, då jävlar. Så ska jag få tummen ur arslet och gå ur Svenska Kyrkan också.
Ja. Fast nu ska jag sova. Jag hade tänkt jag skulle klara en omgång Fishy först, men jag skiter i det. Klockan är mycket, och jag ska ju faktiskt gå upp vid 10-tiden imorgon.
Gnatti.

Kommentera

